AI v hre Cyberpunk 2077 nahradzuje hlas zosnulého herca

AI v hre Cyberpunk 2077 nahradzuje hlas zosnulého herca

Vývojári videohry Cyberpunk 2077 použili umelú inteligenciu na replikáciu hlasu zosnulého poľského herca Miłogosta Reczeka, ktorý zomrel v roku 202114. Jeho hlas bude simulovaný v rozšírení hry s názvom „Phantom Liberty“1. Spoločnosť CD Projekt SA, ktorá hru vyvinula, sa obrátila na rodinu Reczeka, ktorá súhlasila s rekreáciou jeho hlasu pomocou AI14.

Vývojári pôvodne uvažovali o nájdení náhrady za zosnulého herca a prenahraní jeho pôvodných riadkov, ale nakoniec sa rozhodli ponechať ho zapojeného do série1. Mikołaj Szwed, riaditeľ lokalizácie CD Projekt, ho označil za „jedného z najlepších poľských hlasových talentov“ a jeho výkon v hre chválil ako „vynikajúci“1.

Proces použitia AI na replikáciu hlasu Reczeka zahŕňal najatie iného herca na nahranie riadkov jeho postavy, a potom použitie ukrajinského softvéru na klonovanie hlasu s názvom Respeecher1. Tento softvér vytvoril algoritmus, ktorý upravil hlas nového herca tak, aby znel ako Reczek1. Szwed poznamenal, že synovia Reczeka boli „veľmi podporujúci“1.

AI a budúcnosť hollywoodskej tvorby

Použitie umelého inteligencie je v Hollywoodu horúcou témou, pretože pracovníci v priemysle sa obávajú, či ich talent bude nahradený technológiou, zatiaľ čo iní predpovedajú, že AI len zlepší to, čo sú hollywoodski tvorcovia schopní1. Pre niektorých hercov AI vyvoláva otázky o autonómii1.

Tim Friedlander, z Národnej asociácie hlasových hercov, na Comic Con v júli povedal: „Ako ľudský hlasový herec môžem vojsť do miestnosti a dostať scenár, ktorý hovorí niečo, s čím nesúhlasím alebo niečo, čo by som nikdy nepovedal, mám osobne tú schopnosť opustiť túto miestnosť“1. S AI, ktorá klonuje hlasy hercov, však „strácame kontrolu nad tým, čo by náš hlas mohol povedať“1.

AI v hernom priemysle

Použitie AI vo vývoji videohier je jednou z najhorúcejších tém v priemysle, pričom hlasoví herci vyjadrujú obavy o budúcnosť svojej profesie5. Napriek týmto obavám a v dôsledku štrajkových akcií bol využitie generatívnej AI v zábavnom priemysle rýchle5. Disney použil AI na nahradenie zosnulých hercov, ako sú Peter Cushing a Carrie Fisher, a na rekreáciu mladšieho Marka Hamilla v sérii Star Wars5. AI sa tiež použila na omladenie Harrisona Forda v Indiane Jonesovi a Dial of Destiny5.

Pawel Sasko, hlavný dizajnér úloh CD Projekt, povedal IGN: „Skutočne verím, že AI a nástroje AI budú rovnaké ako keď sa vynalezol Photoshop. Môžete to vidieť počas histórie animácie. Od kreslenia rukou po kreslenie na počítači, ľudia museli prispôsobiť a používať nástroje, a myslím, že AI bude presne to. Bude to len ďalší nástroj, ktorý budeme používať na produktivitu a vývoj hier“5.

Samuel Takáč