Každým rokom počet turistov v Tatrách narastá. Aj to je dôvod na neustále inovovanie infraštruktúry a služieb. Najnovšie sa môžeme v Tatrách tešiť na päť nových súprav, ktoré by mali jazdiť už od roku 2022. Úroveň turizmu by tak mala byť zase o čosi lepšia.

Vplyv na nárast počtu turistov má aj zavedenie bezplatnej prepravy pre vybrané skupiny cestujúcich. „V porovnaní s rokom 2014 je na tratiach TEŽ a OŽ ročne prepravených o 35 % viac cestujúcich. Súčasné kapacity nasadzovaných vozidiel sú nedostatočné pre zabezpečenie požiadaviek zákazníkov na dopravný systém.“ uviedol hovorca ZSSK, Tomáš Kováč. Druhý dôvodom je aj technická zastaranosť vozidiel (súčasné zubačky dosahujú vek 48 rokov). Nové súpravy budú mať hybridný pohon, to znamená, že budú môcť jazdiť na trati Štrba – Štrbské Pleso i na „normálnych“ koľajniciach, teda Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad/Tatranská Lomnica.

zdroj: slovakrail.sk

„Jednou z úloh vedenia ZSSK je hľadanie všetkých možných ciest modernizácie našich vlakov. Okrem investovania do železničnej dopravy okolo preťažených uzlov, ako sú Bratislava, Prešov, Košice či Žilina, máme veľký investičný dlh aj v Tatrách. Na 40 kilometroch Tatranskej elektrickej železnice a Ozubnicovej železnice najazdíme ročne 565-tisíc vlakových kilometrov a prepravíme viac ako 2,5 milióna cestujúcich. Sú medzi nimi desaťtisíce zahraničných turistov. V špičke sa tu ľudia často nezmestia do vlakov a v zimnej sezóne, keď má každý hrubú bundu a mnohí lyže či snowboard, o kultúre cestovania ťažko hovoriť. Dnešné, pre niekoho ikonické zubačky majú problém. Sú zastarané, hlučné a nerekonštruovateľné,“ povedal Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. „Toto sa do roku 2022 výrazne zmení. Nové vlaky budú jazdiť častejšie, bez povinného prestupu a tam, kde je to možné, aj rýchlejšie – až 80 kilometrov za hodinu. V porovnaní s dneškom prepraví jedna súprava o tridsať cestujúcich viac. Navyše sa v Tatrách už pomaly stráca rozdiel medzi sezónou a mimosezónnym obdobím. Len výkonové a kilometrické posilnenie dokáže pomôcť uspokojiť vysoký dopyt po doprave,“ dodal.

Chýbať nebude ani Wi-Fi

Každá jednotka bude mať 91 miest na sedenie, 2 miesta pre invalidné vozíky, multifunkčné časti pre bicykle a budú vybavené wi-fi sieťou pre cestujúcich.

„K národnému parku patrí aj čo najekologickejšia doprava. Rýchlejšie zubačky s väčším komfortom a kapacitou určite pomôžu našej snahe znižovať objem individuálnej automobilovej dopravy v Tatrách. Dnešné tatranské vlaky sú v sezóne často preplnené a nezodpovedajú nárokom 21. storočia,“ povedal primátor mesta Poprad Jozef Švagerko.

(Visited 36 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *