Hrali sme sa Resident Evil 4, hororovú klasiku v novom šate

Hrali sme sa Resident Evil 4, hororovú klasiku v novom šate

Kým ešte pár desiatok rokov dozadu bolo hranie hier považované skôr za podivnú a druhoradú zábavu, dnes má trh s hrami hodnotu stoviek miliárd dolárov a zamestnáva obrovské množstvo ľudí po celom svete.

Veľká časť hráčov už stihla vyrásť, no ostali im spomienky na hry ich mladosti. Návrat k týmto titulom nie je vždy úplne dokonalý, keďže dnešný svet ponúka graficky dokonalé hry a televízory či monitory s obrovskými uhlopriečkami.

Aj preto sa vývojári čoraz častejšie púšťajú do prerábok starých, obľúbených hier. Niektoré upravia len pre moderné zariadenia a herné konzoly, občas pridajú podporu pre 4K rozlíšenie a potom je tu skupina hier, ktoré oživia úplne.

Sem patrí aj Resident Evil 4, pri ktorom Capcom pokračuje v úspešnej sérii svojich pokusov priniesť staré hry súčasnému publiku, náročnému nielen na vizuálnu časť hier, ale aj na samotný zážitok z hrania.

Premiéra na GameCube

Resident Evil 4 sme sa po prvý krát mohli zahrať už v roku 2005 na hernej konzole GameCube od Nintenda. Zaviedla nás do Španielska, k podivnému kultu stojacemu za únosom prezidentovej dcéry.

Hra predstavovala významný míľnik v celej sérii, nakoľko vymenila koncept pevne umiestnených kamier za voľný pohyb. Aj napriek počiatočným obavám z tak výraznej zmeny sa z hry stala legenda svojho žánru.

Pôvodná exkluzivita pre hernú konzolu od Nintenda vydržala len krátku chvíľu a ešte v ten istý rok sa hru mohli zahrať aj majitelia PlayStation 2. Hra neskôr vyšla v mnohých verziách, dostala sa na počítače a aj modernejšie herné konzoly vrátane Nintenda Switch a Xbox One.

Zmienku si zaslúži aj HD Project, čo je masívne rozšírenie PC verzie vytvorené výhradne fanúšikmi. Zaberá až 32 gigabajtov, je dostupné zadarmo a dvojici tvorcov trvala práca na ňom 13 tisíc hodín.

Samuel Valach