Pred pár rokmi pojem „youtuber“ ešte neexistoval. Dnes patria títo ľudia medzi najväčších influencerov a udavačov nových trendov. Denne ich sledujú milióny ľudí po celom svete a z obyčajných ľudí s kamerou sa stávajú hviezdy. Na Slovensku je takou hviezdou youtuber GoGo. Vo svete ho však predbehol iný Slovák.

David Dobrík, ktorý pochádza zo Slovenska, aktuálne patrí medzi najúspešnejších amerických youtuberov. A hoc má iba 21 rokov, už dnes zarába milióny dolárov ročne a spolupracuje s tými najväčšími značkami sveta. Koncom minulého roka dokonca získal ocenenie za najväčšiu vychádzajúcu hviezdu internetových vlogov s názvom Streamy Awards, ktorú si prevzal v Beverly Hills.

Pochádza z Východu

David sa narodil na východnom Slovensku, v Košiciach.  Keď mal päť rokov, jeho rodičia sa rozhodli presťahovať do USA za prácou. Počas štúdia, konkrétne strednej školy, ho zlákalo vtedy ešte menej populárne vlogovanie. Začal pridávať krátke šesť-sekundové videá na sociálnu sieť Vine, kde už po roku dosiahol prvý milión followerov. Postupne prešiel na YouTube, kde sa so svojimi videami zaradil medzi tých najúspešnejších vlogerov sveta. Aktuálne ho sleduje viac ako 7,2 miliónov ľudí, čo je viac ako má Slovensko obyvateľov.

Trefný humor a vtipné videá

Na rozdiel od viacerých svetových youtuberov, David vo svojich videách používa naozaj vhodný a trefný humor, ktorý si získava stále viac a viac fanúšikov. Jeho videá spája ešte jedna zaujímavosť – skoro všetky trvajú 4 minúty a 21 sekúnd. Aktuálne tak patrí David k ikone amerického youtube priemyslu. Dokonca má za sebou aj niekoľko hereckých rolí vo filme The Honest Show a Prank U.

V súčasnosti býva v Los Angeles, konkrétne v Hollywoode. Ešte nedávno býval aj so svojou priateľkou, tiež úspešnou youtuberkou, Lizou Koshy. Podľa nedávneho videa, ktoré vydal David 4. Júna, sa však po dlhoročnom vzťahu rozhodli rozísť. Video si okrem iného za posledné 2 dni pozrelo viac ako 21 miliónov ľudí a nachádza sa v svetových trendoch.

Milionár, ktorý v tom má jasno

Na Slovensku síce nie je známy, no v USA si dokázal vybudovať miliónovú sieť fanúšikov. Či už je to youtube, facebook, twitter alebo instagram, všade ho sledujú milióny používateľov. Podľa magazínu Forbes sa mu podarilo za posledný rok zarobiť viac ako 1,3 milióna amerických dolárov, tento rok to bude viac ako 3 milióny. Popri vlogoch a podcastoch zarába aj na spolupráciach s komerčnými značkami – spolupracuje napríklad so značkami ako Coca-Cola, AT&T, HP, McDonald’s či Netflix, s ktorým aktuálne rokuje aj o príprave vlastnej televíznej šou. Zabudnúť nemôžeme ani na predaj vlastnej značky a merchandisu, na ktorom vraj mesačne zarobí v rozmedzí od 40-tisíc do 200-tisíc dolárov.

“Nikdy ale nepremýšľam nad tým, koľko peňazí zarábam. Nechápte ma zle, ja mám naozaj rád peniaze, ale nie je to o nich. Pre mňa je dôležité, aby som si udržal to, čo teraz mám, aby som sa neustále zlepšoval a prichádzal s novými nápadmi. Videá robím preto, lebo ma to baví a nie preto, lebo mi to platí účty,” povedal v exkluzívnom rozhovore pre aprílové vydanie magazínu Forbes.

zdroj: forbes.sk, kosicednes.sk

(Visited 163 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *