Múzeum starých mobilov na Slovensku?

Máte sny? Asi hlúpa otázka na začiatok, pretože nepoznám človeka, čo ich nemá. Niekto chce vyšplhať na Mount Everest. Niekto chce nejakým spôsobom zmeniť tento svet k lepšiemu.  Niekto prešiel naozaj ťažkým obdobím a jeho jediným snom je aby už nemusel znášať bolesti tohto sveta. Avšak to nie je prípad Štefana Polgáriho, ktorý na Slovensko priniesol niečo unikátne, čo nám môžu závidieť mnohé krajiny sveta. Múzeum starých mobilov je unikát, ktorý len tak hocikde nenájdete.

Získajte pozornosť

Úprimne, netuším ako sa na to dostali chlapci z Reuters a ešte úprimnejšie, neprikladal som tomu skoro žiadnu váhu. Tešil som sa ako každý dobrý ego tripper, ale to bolo asi všetko. Nakoniec mi v sobotu doobeda volá kamoš, že gratuluje, že som v NY Times. Tak som ho zpizdil, že či je malý a nevie, aký je rozdiel medzi Reuters a NY Times. Tak som si to čekol a fakt.

2762104_1000x
Zdroj: domov.sme.sk

Aby som bol úprimný, tieto slová Vám asi nepriniesli veľa entuziazmu do sebapropagácie, pretože toto múzeum sa stalo známym v podstate len tak náhodou. A ak by nebolo jasné, v akom merítku sa to stalo známym, tak Reuters a New York Times sú naozaj populárne magazíny v USA s celosvetovým významom. A na 26-ročného chlapíka z Dobšinej, o ktorej mnoho Slovákov ani nevie, že existuje to je naozaj úctyhodný úlovok. A prišlo to v čase, keď svet neznamená nič iné než iba množstvo nových značiek a množstvo nových technológií. Nie je pekné sa v tom predigitalizovanom svete pozrieť aj na trošku nostalgie a zaspomínať si  na staré časy, kedy mal váš mobil tlačidlá s číslami či dlhú anténu? Avšak predovšetkým predstavujeme svet pre študentov, ktorých väčšina nemala skúsenosť s malým displayom a tlačidlami (Našťastie som ako malý zažil veľa tetrisu na tlačídkach…).

Finálny výsledok však mohol dopádnúť ešte omnoho lepšie. Ako povedal sám zakladateľ múzea, tak všetko je o rýchlosti. Je úplne jedno, kde všade sa objaví váš projekt, ak to ľudia nemôžu nájsť na nete. A presne to sa stalo.

Človek by čakal milióny nových fanúšikov. Viete koľko som ich mal z tohoto humbuku? Asi 250 ? Nie 250 tisíc, ale 250 kusov. Prečo? Lebo ľudia sa nemali ako dostať na fan page. nemali sa kde prekliknúť a čo hľadať.

2762105_1000x
Zdroj: domov.sme.sk

Nezanedbávajte detaily

Chceme Vás pripraviť na to, čo sa môže stať, ak sa vaša myšlienka stane veľkou. Pozrieme sa na to dnes z hľadiska zakladateľa Múzea mobilných zariadení a na jeho zopár rád, ako to  nespackať.

  • Nepodceňte situáciu – ak je o vás článok v Reuters, už to asi niečo fakt znamená a niečo sa stane
  • Kontrola článku – nebol by som správny Štefan, keby v tlačovej správe v Reuters, ktorú som mal možnosť skontrolovať, nemal chybu ?Vyhovorím sa, že som si nemyslel, že redaktor tak veľkej agentúry spraví preklep v „Nokia 3510i“ a napíše „Nokia 350i“. Nuž, keď mi to poslala, nemal som čas to čítať. Každopádne, vy si to skontrolujte poriadne.
  • Buďte online – keď „to nastane“ teda je vydaný článok v tlačovej agentúre, buďte ready. Google indexuje rýchlo a kde to vyšlo sa viete „doklikať“ rýchlo. V mojom prípade som stále hľadal „Dobšiná Reuters“, „vintage mobiles dobsina“ a podobne. Ja som to podcenil, v sobotu som bol celé poobede preč a tak … ?
  • Backlinky – tlačová agentúra nedá do správy odkaz alebo akýkoľvek náznak reklamy. Preto musíte byť ready. Keď vidíte článok, treba médiu hneď napísať email aj na Facebooku a poprosiť o backlink. Často vyhovejú hlavne, ak ide o non-profit vec. Samých od seba ich to nenapadne. Alebo chcite aspoň odkaz na fan stránku na Facebooku.
  • Facebook – sledujte aj sociálne siete médií. Hneď ako niekto dá von status, alebo ešte predtým, im napíšte a poproste o označenie fan stránky v statuse. Musíte to riešiť v reálnom čase.
  • Dohľadateľnosť – ak chcete, aby vás ľudia hľadali, skúste redaktora tlačovej agentúry poprosiť, aby aspoň jasne odkomunikoval KW, v našom prípade „Múzeum Mobilov Dobšiná“. Ak to dá potom človek do Facebook alebo Google search, nájdte čo má.
2762102_1000x
Zdroj: domov.sme.sk

Vymyslite niečo

Ak mohol prísť chlapík z Dobšiny, založiť si vlastné múzeum a stať sa svetoznámym len tak, čo bráni Vám v tom, niečo vymyslieť? Dnešný svet je plný možností, preto nečakajte ale hýbte sa! Predsa len je to skúsenosť čo nás posúva dopredu.  Carpe Diem!

 

(Visited 116 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *