Jazdec a pilot Formule 1, ktorý zažil vrcholy aj pády, no dotiahol to až na majstra sveta. To všetko a ešte o mnoho viac predstavuje Lewis Carl Davidson Hamilton. No aj on, teraz už 33-ročný jazdec tímu Mercedes, mal ako malý chlapec svoje sny, ktorý sa ako jeden z mnohých rozhodol realizovať.

A začal v roku 1995, keď sa na slávnostnom odovzdávaní cien predstavil šéfovi tímu Mclaren, Ron Dennis-ovi. Ako 9-ročný chlapec prišiel za ním, požiadal ho o autogram a povedal: „ Ahoj, volám sa Lewis. Vyhral som britský šampionát a jedného dňa budem jazdiť v autách formule Mclaren F1. ” Lewis si hneď na to získal priazeň a podporu jedného z popredných tímov, ktorá ho napokon dostala až do sveta F1.

Pokračoval a tvrdo pracoval na tom, aby sa raz priblížil jeho veľkému vzoru Ayrton Senna, bývalému jazdcovi Mclaren, ktorý mal vtedy na konte 3 tituly zo šampionátov. Samozrejme tomu predchádzali ešte mnohé úspechy a pády v podobe nasledujúcich, nižších úrovní motoršportu…

Motokáry

Hamilton sa po prvýkrát dostal do kontaktu s motoršportom už ako mlaý chlapec, keď mu jeho otec, Anthony, kúpil auto. Respektíve RC autíčko. Hneď potom sa zapojil do množstva súťaží: „ Jazdil som z týmito diaľkovo ovládanými autíčkami a dokonca som vyhral klubové majstrovstvá proti dospelým. ” A to bol moment, kedy Anthoniho napadlo, či by Lewis nedokázal preniesť svoje jazdné zručnosti na dráhu aj v reálnom závode, v skutočnom motoršporte.

Vo veku ôsmych rokov začal s jazdou na motokárach a o dva roky neskôr mal odjazdené množstvo pretekov a na konte víťazstvo v už spomínanom britskom šampionáte a STP šamptionáte. Za tým prišlo ešte mnoho ďalších. Následujúcu sezónu pretekal ako junior pre Yamahu, kde opäť vyhral šampionát. Pri ich prvom stretnutí sa so šéfom McLarenu, Ron k autogramu napísal: „ Zavolaj mi o 9 rokov, možno sa na niečom dohodneme. ” V roku 1998 bol oficiálne zaradený do špeciálneho programu McLaren pre rozvoj a podporu mladých jazdcov. Ako 13-ročný sa tak stal najlmladším jazdcom, ktorý podpísal kontrakt s tímom Formule 1. Tento program, ako už vyplýva z jeho samotného názvu, zaručoval všetku finančnú aj technickú podporu a zahŕňal tak možnosť pre budúci vstup do F1.

V ten istý rok postúpil na meduinárodnú úroveň junirov a skončil na druhom mieste v McLaren Mercedes Champions of the Future. Neskôr sa stal majstrom Európy vo Formuli A, kde vyhral všetky preteky. Všetky jeho ďalšie úspechy sa postarali o jeho post člena “ Mladej hviezdy “ v klube britských jazdcov. V roku 2001 bol hosťom v Nemecku na trati Kerpen aj samotný Michael Schumacher. Lewis skončil tesne za ním, za jazdcom Ferrari so štyrmi titulmi majstra sveta.

zdroj: formula1.com

Formula Renualt

Toto označenie obdobia jeho kariéry zahŕňa taktiež koniec a začiatok novej etapy skutočného motoršportu, prichádza na rad jazda so samotným monopostom formule. No jeho prvý test v pretekoch pre Manor Motorsport nezačal práve najlepšie.

„ Mclaren nás požiadal, aby sme Lewisovi umožnili test v našej Fomruli Renault a povedali im, čo si o tom myslíme. ” Šéf tímu Renault, John Booth poznamenal: „ Zobrali sme ho na testovaciu dráhu v Mallory Park, Lewis doposiaľ nikdy prdetým za volantom formule nesedel, dokonca ani za volantom cestného auta – v teste si to v našom Renaulte namieril mimo dráhu už po troch kolách! No Lewis sa ani v najmešom nenechal odradiť, a keď tím mechanikov opravil všetky dôsledky nehody na našom aute, nechali sme ho to skúsiť znovu. Vtedy nám naozaj predviedol, čo dokáže a hneď prvé kolo sme mu namerali vynikajúci čas. “

Po niekoľkých ďalších víťazstvách, Hamilton zastal v sérii ešte nasledujúci rok, no medzi prvých sa na okruhu Silverstone zaradil až v piatom kole. A aj napriek tomu si získal prvenstvo. Od tej chvíle sa mu podarilo vyhrať každý z nasledujúcich 10-tich pretekov. Hamilton, tak zaútočil na titul majstra s 10 víťazstvami, 9 najrýchlejšími kolami, 11 prvými pozíciami a 419 bodmi. Dokonca si mohol dovoliť stratiť dva závody.

zdroj: formula1.com

Formula 3

Šťastie Hamiltona znovu opúšťa a novú sezónu nezahájil zrovna úspešne. Aj nepariek zdarenej kvalifikácii sa mu v prvom závode nepodarilo udržať a v druhom sa zrazil s tímovým kolegom, upadol do bezvedomia  a bol prevezený do nemocnice.

Svoj comeback do Formule 3 zaznamenal v roku 2004, ale už skôr ako jazdec Eurosérie, nie britského šampionátu. Zostal v tíme Manor a svoj návrat zahájil hneď niekoľkými viťazstvami. Jeho prvý test Formule 1 absolvoval v decembri. Hneď potom sa dostal do tímu majstrov a jeho výsledky silne pripomínali obdobie dominancie v tíme Manor. Vyhral 15 pretekov z 21 a porazil tímového kolegu Andriana Sutilu. V ten istý rok nasledovali víťazstvá v F3 Marlboro Masters v Zandvoorte, v Nemecku, v prestížnom preteku Grand Prix v Monaku z popredných štartovných pozícií.

zdroj: formula1.com

GP2

Práve GP2 bola jednou z najlepších možností ako sa dostať zas o niečo bližšie k Formuli 1. Pridal sa k tímu ART (sesterskej spoločnosti jeho bívalej F3 ASM). Avšak Hamilton mal spočiatku slúžiť len ako prostriedok, ktorý umožní dosiahnutie F1 Rosbergovi.

No jeho hlavným rivalom bol jazdec učastniaci sa druhej sezóny, bol ním povestný Nelson Piquet Jnr, ktorý v ich prvom kole nastavil laťku pre nadchadzajúcu sezónu, kde poráža Hamiltona.

No odvážny Brit nestráca odvahu, rýchlo našiel svoj najlepší spôsob jazdy a opäť víťazí na okruhu zvanom Nürburgring. No to bolo viac než víťazstvo, pre Hamiltona to znamenalo práve zaradenie sa a učitú formu rešpektu, kde zohrávala úlohu každá jedna sekunda. A dokonca ani pokuta za prekročenie rýchlosti v boxe ho jednoducho nemohla odradiť.

V Monte-Carle Hamilton vyhráva opäť a dostáva sa do popredia. Hneď za tým obsadzuje prvé pozície na okruhu Silverstone, čím Piquet obdržal rozhodujúcu ranu o stave a jeho pozícii v úzadí Hamiltona. Potvrdili to aj diváci formou svojho jasného kriku na slávnostnej časti okruhu, Clivio Piccione, kde Lewis svoj výkon zakončil viac ako 250 km rýchlosťou. Piquet sa prejavil neskôr, no nijako nedokázal ovplyvniť Hamiltona na jeho ceste k ďalším titulom.

„ Vtedy nastal čas kedy som bol pripravený uzrieť svetlo sveta z kokpitu Formule 1. ”

zdoj: formula1.com

(Visited 101 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *