A máme to tu… pre všetkých tých, ktorým sa výkon predchádzajúceho modelu s označením DB11 zdal nie celkom dostatočný si Aston Martin pripravil jedno ”menšie” prekvapenie. Dovoľte nám predstaviť vám jeho verziu priamo z horúcich pekiel, ktorý hlási návrat k ikonickému označeniu  DBS, no pozor tento krát s prívlastkom Superleggera.

Tento nový model, tak nahrádza kedysi známy Aston, ktorý si svoju povesť získal najmä v spojení s menom James Bond. Mali ste ho tak možnosť vidieť napríklad v populárnom filme Casino Royale, ktorý si svoju premiéru odkrútil v roku 2006.

No dosť bolo faktov o predchodcovi, presuňme sa teda do súčasnej doby modernej. Ak keď by sa v prípade novinky mohlo zdať, že ide o model s čisto závodným duchom, opak je pravdou. Zo strany spoločnosti stále ide o luxusné GT s tým rozdielom, že sa do svojej cieľovej destinácie v porovnaní s modelom DB11 dostanete o niečo rýchlejšie. Prečo? Hneď prvým zaujímavým faktom je to, že aj napriek mohutnej V12-tke je nový DBS o celých 72 kg ľahší. No ako som už spomínal, s celkovou váhou presahujúcou 1800 kg je to stále neomylne GT-čko…. pardon, teda super GT. Úpravou riadiacej jednotky a namontovaním nového výfuku, motor V12 s objemom 5.2 l generuje neuveriteľných 715 konských síl a krútiaci moment až 900 Nm. Celú túto parádu posiela cez 8 stupňovú prevodovku na zadnú nápravu. 

Výsledkom tejto brutálnej sily je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 s. A to ani zďaleka nekončí, DBS ťahá a ťahá až kým sa ručička tachometra nezastaví na hodnote 340 km/h. Čo je samozrejme už ”zakázaná” oblasť  Ferrari. Po zrýchlení však musí nasledovať aj opačný proces, kde budete za poslednú generáciu karbon-keramických bŕzd ďakovať. Priemer predných brzdových kotúčov je 410 mm a 360 mm v zdanej časti auta. 

Keď budete s novým DBS rezať ostré zákruty, potešujúcou správou je taktiež to že novinka je ešte o niečo viac vyladené DB11 AMR. Tam kde špecialisti v prípade AMR skončili, DBS len začína. Napríklad odpruženie je ešte o 5 mm nižšie, pričom stále mechanický a diferenciál a točivý moment Vám zabezpečia dostatočný výkon. Ak všetky tieto fakty pre vás nič neznamenajú, dovoľte mi preložiť to. Model DBS by mal byť citeľne ostrejší, vďaka čomu sa budete cítiť bezpečnejšie a istejšie v zákrutách. Alebo v znení slov Matta Beckera, šéfa dynamiky: „Chceli sme vytvoriť veľmi rýchle auto, ktorého sa nezľakne ani menej skúsený jazdec.”

Avšak hádam pre AstonMartin jedným z najdôležitejších aspektov je práve to, ako dané auto vyzerá. A to sa im v prípade novej pre spoločnosť významnej generácie automobilov darí vskutku dobre. Pretože nová DBS vyzerá jednoducho úžasne. Len sa na to pozrite! Na rozmeroch adekvátne výkonu motora nabrala aj predná maska. Vpredu pribudli agresívne difúzory a sacie otvory sa tentokrát objavili aj na vrchnej časti kapoty. Samozrejmosťou sú nové LED svetlomety s málo pozmenenou grafikou, pričom čerešničkou na torte je spolupráca s úpravcom Superleggera. A musíme povedať, že talianský zmysel pre detail je tu dosť viditeľný. Už ostáva spomenúť len časť, kde budete paradoxne tráviť najviac času – interiér. Ten sa nesie v znamení predchádzajúceho modelu, no s nádychom luxusu a športovými prvkami.  

Možných záujemcov určite zaujíma už o niečo menej obľúbený údaj, ktorým je cena. Tá začína na 225 000 libier. Čo je teda v porovnaní s modelmi Ferrari relatívne zaujímavá ponuka. 

(Visited 49 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *