Po škandáloch so zneužívaním údajov svojich užívateľov Facebook prichádza s novou funkciou – Facebook Dating. Spoločnosť dúfa, že vďaka tejto zoznamke bude znova schopná získať dôveru svojich 2.2 miliardy používateľov. Od svojho predstavenia na konferencii vývojárov v Silicon Valley táto funkcia víri vody technického sveta. Dokonca už spôsobila výrazný pokles hodnôt akcií konkurenčných aplikácií a spoločností.

Čo je Facebook Dating?

Táto funkcia bude dizajnovaná pre smartfóny, pravdepodobne vo svojej vlastnej aplikácii. Neočakávajte však známe „svajpovanie“ vpravo a vľavo, ktoré ponúka napríklad Tinder. Podľa ukážky poskytnutej na konferencii, v aplikácii sa budete môcť posúvať medzi profilmi zoradenými pod sebou.
„Bude to pre budovanie skutočných dlhodobých vzťahov – nielen pre nezáväzné stretnutia,“ uviedol šéf Facebooku Mark Zuckerberg, ktorý opakovane tvrdil, že Facebook je mierený na zmysluplné spojenia a vzťahy.
„Pri návrhu sme od začiatku brali na vedomie súkromie a bezpečnosť užívateľov,“ dodal, pričom svojimi slovami smeroval na nedávne porušenia ochrany osobných údajov na Facebooku.
Ako však bude Facebook vedieť, že vás nemá spojiť s kolegom alebo rodinným príslušníkom? Spoločnosť tvrdí, že nebudete navrhovaní nikomu, s kým už máte na Facebooku spojenie.
„Vaši priatelia nebudú vidieť váš profil a budete navrhovaní len ľuďom, ktorí nie sú vo vašom zozname priateľov,“ povedal Zuckerberg.
Nová funkcia je opt-in, čo znamená, že sa musíte aktívne rozhodnúť, že sa v tejto funkcii budete zobrazovať.
Spoločnosť Facebook neuviedla ďalšie podrobnosti o tom, ako aplikácia bude fungovať, ale uviedla, že populárne funkcie, ako sú udalosti, skupiny a zasielanie správ do nej budú začlenené.

Čo ich k tomu viedlo?

Najnovšia funkcia je taktiež akýmsi návratom ku koreňom spoločnosti. Keď bola spoločnosť Facebook spustená v roku 2004, vyzvala používateľov, aby uviedli vo svojich profiloch svoj vzťah. Mohli si vtedy vybrať z možností ako „Slobodný/á“, „Vo vzťahu“ alebo dokonca „Je to komplikované“.
S rastom tejto sociálnej siete sa tento údaj stal menej štandardným. Avšak  Zuckerberg hovorí, že 200 miliónov používateľov sa stále uvádza ako „Slobodní“ – a že toto číslo bolo dostačujúcim pokynom na vytvorenie novej funkcie.

 

Facebook už svojimi ambíciami vyvolal rozruch aj na akciovom trhu. Veľmi krátko po jeho oznámení klesli akcie spoločnosti Match – ktorá vlastní Tinder, OkCupid a Match.com – až o jednu pätinu.

Oficiálny dátum spustenia zoznamky ešte nie je jasný, no už teraz sa ho množstvo používateľov nevie dočkať. Čas ukáže, či užívatelia dôverujú spoločnosti Facebook natoľko, aby túto sieť použili aj na hľadanie svojej pravej lásky.
Čo na to hovoríte vy, využijete túto funkciu, keď sa stane dostupnou, ale si svoj vlastný profil na randenie radšej neotvoríte?

(Visited 178 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *