Na najväčšej internetovej databáze videí YouTube, ktorá bola spustená v roku 2005, si jej návštevníci denne pozrú dve miliardy videí a každú minútu ich nahrajú niekoľko sto tisíc. K tomuto vysokému číslu prispievajú aj Slováci. Pozrieme sa na najznámejších z nich.

GoGo

Každý fanúšik slovenských youtuberov už iste počul meno GoGo (vlastným menom Daniel Štrauch). Jeho kanál GoGoMan TV je najsledovanejším slovenským YouTube kanálom. V súčasnosti má viac než 1,7 milióna odberateľov.

Na kanáli nájdete živé komentáre hier a vlogy — ide o videá, kde GoGo rozpráva o rôznych témach. Keď budete najbližšie jesť kyslé cukríky, môžete si k tomu pustiť GoGovu ochutnávku „Najkyslejšieho cukríka na svete“, ktorú videlo 1,5 milióna divákov. Je vám to málo? Videoklip „GoGo — mÿsli“ videlo 11,5 milióna ľudí!

zdroj: youtube.com

Preskočme za Atlantik

V poslednom čase sa veľa hovorí aj o Davidovi Dobrikovi. Pochádza z Košíc, ale od detstva žije v americkom Chicagu. Pred kamerou mu robí spoločnosť aj jeho priateľka. Davidove videá si získali takmer 6,5 milióna odberateľov. Niektoré videlo viac než 15 miliónov divákov. Za úspech vďačí nielen dokonalej angličtine a širšiemu publiku, ale aj svojim vtipným a originálnym nápadom.

Expl0ited

Vráťme sa ale späť na Slovensko. Expl0ited má už takmer 850 tisíc odberateľov. Svojich fanúšikov zabáva hlavne svojou originálnosťou. Veď napadlo by vás natočiť video o tom, ako vás priatelia prepašovali zadarmo do bratislavskej ZOO? Expl0 sa previezol cez bránu v špeciálne upravenom detskom kočíku dokonca s cumlíkom v puse. A z kočíka si obzeral aj zvieratá. Toto video videlo na internete 1,3 milióna divákov.

zdroj: youtube.com

Menameselassie

Začínal hraním hier. Momentálne točí ochutnávky a komentuje rôzne témy. Neobišiel ani v Európe toľko diskutovanú tému o utečencoch. V sérii vlogov sa snažil zbúrať predsudky mladých ľudí voči nim. Najviac videní má jeho Diss track „Pozrite na mňa“. Je to 1,1 milióna.

LucyPug

Z dievčat je najznámejšia LucyPug. Zameriava sa hlavne na ženské publikum. Točí o móde, vzťahoch, ženských problémoch, ale aj o varení. Jej video Pečieme cookies videlo 1,2 milióna ľudí. Má 460 tisíc odberateľov.

zdroj: youtube.com

Moma

Moma má takmer 400 tisíc odberateľov. Venuje sa rôznym témam. Napríklad aj o tomu, ako ju okradli v New Yorku. Jej najsledovanejším videom je „My anorexia story“, ktoré videlo 1,3 milióna ľudí. Je to osobná spoveď youtuberky, ktorú stojí za to vidieť. Zaujímavé je, že na tomto videu nenájdete žiadne reklamy.

Prečo sú takí populárni?

Hoci podľa mnohých sú videá slovenských youtuberov „trápne“ a „o ničom“, ich sledovanosť je stále vysoká. Ak ste sa doteraz nedali strhnúť ich tvorbou, možno vás navnadia slová fanúšikov už spomínaných kanálov. Takže aké sú?

  • Sú nápadité a vtipné.
  • Nenudia ma.
  • Vždy je na čo pozerať.
  • Sú originálne.

Začať a vytrvať

Z počiatku to bol pre nich len koníček. Napríklad GoGo začínal komentovaním hier, ktoré sám hrával. Svoje prvé video zverejnil 30. decembra 2011. Zo začiatku ho sledovalo iba 20 ľudí, ale aj to vtedy bral ako úspech. V tom čase YouTube ešte nebol takým populárnym médiom. Vydržal a dnes je jeho kanál najsledovanejší YouTube kanál v slovenčine.

(Visited 154 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *