Automobilové novinky nie sú zrovna tou najdlležitejšou časťou nášho portálu (aj keď sa to v poslednej dobe nezdá), no bolo by doslova hriechom nespomenúť najnovší prírastok danej triedy od Audi. Aj keď sa z prvého pohľadu jedná o model, ktorý v podaní tejto spoločnosti nezožal zrovna najväčší úspech (aj keď 800-tisíc nie je zrovna najhoršie číslo),  nemožno tvrdiť, že to v prípade ďalšej generácie tohto čoraz viac populárneho segnmentu nebude inač. 

Nová generácia sa už na prvý pohľad snaží svojich zákazníkov nalákať nielen na odvážnejšie krivky a výzývavý dizajn, no konštruktéri upriamili svoju pozornosť aj na praktickosť a všestrannosť. Aj preto na ”dne” palety modelov od Audi (A1) nájdete batožinový priestor o veľkosti 335 litrov. 

Všetky novinky v oblasti dizajnu Audi komunikuje svojim zákazníkom v súlade s ďalšími nedávno predstavenými modelmi. Automobilka si dáva za cieľ osloviť hlavne mladších záujemcov. 

Všetky A1-ky sú preto ladené v modernom štýle a na výber disponujú hneď 11-timi sviežimi farbami. V kombinácii so strechou v čiernom vyhotovení a prepracovanou grafikou svetlometov sa skutočne na prvý pohľad jedná o atraktívny model. Karosériu pritom zdobia detaily, ktoré odkazujú na logotyp značky. Konkrétne hovoríme o slávnom Audi Sport quattro, ktorý evokuje najmä výrazný C-stĺpik alebo tri otvory nad maskou.  

Interiér sa podobne ako u jeho väčších súrodencov nesie v úplne novej koncepcii. Za prípatok tu nájdete napríklad digitálne budíky, z ktorých úprimne nie som až tak nadšený, no v prípade daného typu auta to akceptujem a verím, že si u nových majiteľov nájdu svoje opodstatnenie. Celé to samozrjeme pokračuje až 10,1” stredovou obrazovkou, ktorá je súčasťou infotainmentu MMI Navigation plus. Novinkou v danej triede sú opäť zaujímavé farebné prvky, členenie a prechody pripomínajúce koncepty vozidiel na autosalónoch.

Celé to stojí na základe MQB, v tomto momente je k dispozícii výhradne predný pohon, systém quattro sa možno ukáže asi len v 2-litrovom vyhotovení s príchodom verzie S1 Sportback. Zaujímavosťou je, že nová generácia prichádza na trh len s benzínovými motormi, čo je však pri danej veľkosti auta viac ako pochopiteľné. Opäť, nájdeme tu nové označenia a motorizácie, pričom vyberať môžete z trojvalcovej verzie 25 TFSI (70 kW a 175 Nm) a 30 TFSI (85 kW a 200 Nm), novú koncernovú 1,5-ku nájdeme vo verziách 35 TFSI (110 kW a 250 Nm) a napokon 40 TFSI (147 kW a 320 Nm). 

Úplným štandardom je tradičná manuálna prevodovka, no ak siahnete hlbšie do vášho vrecka, nájdete tu samozrejme aj automat alebo voliteľný adaptívny podvozok. Príchod tohto prelomového modelu možno očakávať začiatkom septembra tohto roku. A jeho ceny začínajú na sume pod 20-tisíc €.

(Visited 75 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *