Mnohí ráno vstávajú unavení a hlavne majú zlú náladu. Ako mať kvalitnejší spánok? A prebudiť sa do lepšieho zajtrajška?

Nechcem ťa na úvod strašiť. Tým, že máš nekvalitný spánok, prinášaš do svojho života rôzne choroby. Alzheimerova choroba, cukrovka, mŕtvica, depresia. To je len príklad, čo môže spôsobiť nekvalitný spánok. Pred tým, ako budeš spať je veľmi dôležité čo pred spánkom práve robíš. Asi máš skúsenosť s tým, že si sa večer nepripravil na ďalší deň. Napríklad si nepripravíš oblečenie alebo veci, ktoré potrebuješ práve na nasledujúci deň. Ja osobne si nikdy večer nepripravím ponožky, a ráno desať minút stresujem len nad tým. Preto si všetko priprav čo potrebuješ večer. Ak chceš mať zajtrajšok oveľa jasnejší, použi to do list. Jednoducho všetky svoje myšlienky, priorite hoď na papier. Zapíš si hocičo.

Ako bude vyzerať spánok, rozhoduje aj správna strava. Určite nebudeš spať lepšie, keď pred spaním zješ tristo gramov hranoliek a ku tomu pražený syr. Pred spánkom by si mal zjesť niečo ľahšie pre tvoj organizmus. Napríklad banány, sú bohaté na horčík a uvoľnuje spánok podporujúce hormóny ako je serotonín a melatonín. Mandle obsahujú tryptofán a horčík, ktoré prispievajú k zníženiu prirodzenej funkcii svalov a nervov, súčasne tiež upokojujú srdcový rytmus. Ovsené vločky postupne uvoľnujú cukor do krvi a nedochádza tak k výkyvom a pocitom hladu. Ovos je tiež bohatý na hormón melatonín. Keď nemáš ani jednu potravinu doma, jednoducho si dajte niečo lahšie. Napríklad ovocie.

zdroj: nazdravie.sk

Večerné pozeranie do mobilu sa v dnešnej dobe týka väčšiny ľudí. Častice svetla, fotóny, stimulujú mozog, čím ho oklamú, že ešte nie je čas pre spánok. Svetlo z telefónu zabraňuje vylučovaniu hormónu melotonínu, ktorý riadi denný (cirkadiánny) rytmus človeka ako aj ostatných cicavcov. Telo v noci tvorí osem až desaťkrát viac melotonínu ako cez deň, a svetlo jeho tvorbu obmedzuje. Jednoduchý recept je sa aspoň hodinu pred spánkom nepozerať do mobilu, počítača alebo televízie. S týmto máme všetci asi najväčší problém.

Spať by si mal aspoň osem hodín. Toto je veľmi častý problém u mladých ľudí. Jednoducho, spánok je hlavne dôležitý pre mladých ľudí. Spánok je dôležitý pre fungovanie organizmu. Tak to nepodceňuj.

zdroj: blesk.cz

Dostali sme sa k zajtrajšku. Jeden s problémov v rannom vstávaní je

jednoducho, že ti napríklad zvoní budík ráno o 6:00, ale ty si napriek tomu natiahneš budík ešte o päť minút.

Štúdie dokazujú, že po 10-minútovom spánku budete ešte viac unavení a ľudia, ktorí odkladajú vstanie z postele sú náchylnejší odkladať aj ostatné veci. Oplatí sa ti to pre päť alebo desať minút?

Hneď ráno ako vstaneš vypi aspoň jeden pohár vody. Celú noc človek spí a osem hodín neprijíma žiadne tekutiny. Preto je vaše telo ráno dehydrované. Obrovská chyba, ktorú robí absolútna väčšina ľudí je, že hneď po zobudení si urobí šálku kávy. Lenže tá ťa ešte viac dehydruje a ešte viac oberá o energiu. Hneď ráno ako vstaneš zhlboka sa nadýchni, prehni chrbát a vystri ruky nad hlavu. Tým sa v tvojom tele rozprúdi krv a telo sa dostane do aktívneho režimu.

A ako najdôležitejšie z celého dňa sú raňajky. Telo potrebujete prijať energiu. Hodnota raňajok by mala predstavovať asi pätinu až štvrtinu z celodenného energetického príjmu . Ak ich nekonzumuješ robíš veľkú chybu.

(Visited 93 times, 1 visits today)

Komentovať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *